7932_792
اُفست گرافیک نوین

اُفست گرافیک نوین

با نیم قرن تجربه در صنعت چاپ و بسته بندی

;v,kکرونا و مقابله با چالش های چاپخانه

تاثیر کرونا در چاپخانه

تاثیر کرونا در چاپخانه ها امیر رئیسی، فعال حوزه چاپ و بسته‌بندی می‌گوید: در این چهار، پنج ماهی که از شیوع ویروس کرونا به کشور می‌گذرد به جز چند شغل خاص مثل کسب و کار‌هایی که متکی به فروش اینترنتی بودند و یا تولیدکننده‌های ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، بقیه صنف‌ها آسیب‌های جدی و حتی جبران‌ناپذیری را متحمل شدند.

وی افزود: وقتی قرنطینه در اسفند و فروردین به‌طور جدی اعمال شد. کار چاپ و بسته‌بندی تقریباً به کمترین حد خود رسید. زیرا ما باید خدمات‌مان را به صنف‌های دیگر ارائه کنیم. و زمانی که تقاضا نباشد آن‌ها هم از ما کار مطالبه نمی‌کنند. به‌طور مثال عدم‌برگزاری نمایشگاه کتاب آسیب جدی به چاپخانه‌ها وارد کرد. چون یکی از محل‌های درآمد بسیاری از چاپخانه‌ها وجود نمایشگاه کتاب است که کار‌ها برای نمایشگاه معمولاً از اواخر زمستان کلید می‌خورد که ما این بازار را تمام و کمال از دست دادیم. چاپ ساک دستی 

اتفاقات چاپخانه درزمان کرونا

مدیر مجتمع چاپ و بسته‌بندی افست گرافیک تصریح کرد. در این مدت، دو اتفاق نامبارک برای ما افتاد.

۱- برخی مواد مورد استفاده در چاپخانه‌ها با صنایع بهداشتی مشترک است. در کار چاپخانه بسیار نیاز به الکل است و متاسفانه افزایش غیرمنطقی الکل در این دوران. قیمت تمام شده کار ما را بالا برد و از این‌رو ما با مشتریان خود بر سر تعیین قیمت به چالش خوردیم.

۲- بی‌اخلاقی برخی هم‌صنفان. در این آشفته بازار برخی چاپخانه‌ها بدون توجه به اوضاع و احوال دیگر همکاران خود. روی به قیمت‌گذاری‌هایی آوردند که اصلاً منطقی در آن دیده نشده بود. عده‌ای از آن‌ها بدون توجه به لحاظ کردن سود ۲۵ تا ۳۰ درصدی چاپخانه. قیمت‌ها را به‌طور عجیبی پایین آوردند. و حتی حاضر شدند با ضرر، کار مشتری را آماده کنند. این افراد دو نیت داشتند، اول اینکه مشتریان را به‌سمت خود جذب کنند. و دیگر همکاران را از میدان رقابت خارج کنند و دوم، نقدینگی بیشتری را به‌دست آورند که من در کل این رویکرد‌ها را «خودکشی» می‌نامم.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت کوتاه، بسیاری از صنف‌ها برای برقراری تعادل بین هزینه و فایده مجبور شدند. برخی نیرو‌های خود را تعدیل کنند. یا آن‌ها را با حقوق کمتر به مرخصی اجباری بفرستند. از این‌رو اگر این اوضاع همچنان ادامه پیدا کند. و فکر اساسی برای کنترل ویروس کرونا نشود. و دولت برنامه‌ریزی دقیقی برای کسب و کار‌ها نکند، روز‌های بدتری انتظار همگان را خواهد کشید. و به تبع همین موضوع، چاپخانه‌های زیادی روی به تعطیلی خواهند آورد.

 

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
شاید دوست داشته باشید
دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *