13417_645
اُفست گرافیک نوین

اُفست گرافیک نوین

با نیم قرن تجربه در صنعت چاپ و بسته بندی

دولت باید بخش خصوصی را دریابد

یکی از مهمترین دغدغه‌های بنگاه‌های اقتصادی خصوصی در ایران، حضور پررنگ شرکت‌های اقتصادی دولتی در بازار است.
صنعت چاپ و بسته‌بندی هم به مانند دیگر حوزه‌های اقتصادی از این موضوع رنج می‌برد و به‌نظر می‌رسد اگر تصمیم‌گیران دولتی به موضوع ورود پیدا نکنند در آینده نزدیک باید شاهد اعلام ورشکستگی برخی از این فعالان باشیم.
در همین رابطه، امیر رئیسی یکی از فعالان حوزه چاپ و بسته‌بندی گفت: اقتصاد تا جایی که امکان دارد باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت بیشتر به مدیریت امور بپردازد؛ کاری که در کشور‌های تراز اول دنیا در حال انجام است.
وی افزود: برخی بخش‌های دولتی از چاپخانه برخوردار هستند و از این‌رو کار‌های مجموعه خودشان را چاپ می‌کنند که این موضوع کاملاً طبیعی است، اما من توصیه می‌کنم این بخش‌های دولتی هم، برخی کار‌های خود را به‌صورت برون‌سپاری به بخش خصوصی واگذار کنند و اگر هم این بنا را ندارند لااقل کار‌های دیگر مجموعه‌های دولتی را به عهده نگیرند تا یک رقابت سالم در بازار شکل بگیرد.
مدیر مجتمع چاپ و بسته‌بندی افست گرافیک نوین تصریح کرد: یکی از رسالت‌های بزرگ دولت، اشتغال‌زایی است. اگر قرار است این رسالت به‌درستی انجام شود هیچ چاره‌ای جز حمایت از بخش خصوصی نیست. شک نکنید هر وقت چتر حمایتی دولت بر سر بخش خصوصی گرفته شده است، اثرات مثبت آن، هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت به منصه ظهور رسیده است.
این فعال حوزه چاپ و بسته‌بندی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از فعالان حوزه چاپ به‌واسطه اوضاع و احوال اقتصادی کشور، شرایط خوبی را سپری نمی‌کنند و اگر برخی بخش‌های دولتی همچنان و به مانند گذشته بخواهند مسیر خود را دنبال کنند، حتماً ما و همکارانمان با مشکلات جدی‌تری روبرو خواهیم شد.
رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی دولت خود را درگیر اقتصاد می‌کند دو آسیب را به کشور می‌زند: اول، قدرت نظارتش پایین می‌آید و دوم، بخش خصوصی که می‌تواند چرخ‌های اقتصاد کشور را بچرخاند، بی‌رمق می‌کند و این رویکرد اثرات مخربی، هم برای اقتصاد و هم برای جامعه دارد، زیرا بسیاری از مردم به نوعی در این سیکل تعریف می‌شوند.
منبع: نشان تجارت

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
شاید دوست داشته باشید
دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *