چاپ دیجیتال افست گرافیک
اُفست گرافیک نوین

اُفست گرافیک نوین

با نیم قرن تجربه در صنعت چاپ و بسته بندی

چاپ دیجیتال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چاپ دیجیتال افست گرافیک

چاپ دیجیتال افست گرافیک، امروزه چاپ دیجیتال Dijital Print توانسته است، جای خود را در صنعت چاپ ایران باز کند. این شیوه چاپ مزایا بسیار زیادی داشته و بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد. معمولا در کاربردهای روزمره برای چاپ از این روش استفاده می شود. شما در این مقاله می توانید بیش از پیش با چاپ به روش دیجیتال آشنا شوید.

چاپ کارتن

چاپ دیجیتال چیست؟

اگر شما هم می خواهید با یک تعریف مختصر و مفید از چاپ دیجیتال آشنا شوید. باید به طور خلاصه بگوییم که چاپ دیجیتال یک روش ساده برای چاپ تصاویر بر روی کاغذ یا دیگر سطوح قابل چاپ می باشد که به نسبت روش های چاپ غیر دیجیتالی بسیار باکیفیت تر و با سرعت عمل بیشتر انجام می شود.

و در عین حال نحوه این تبدیل و چاپ تصاویر بسیار آسانتر و راحت تر نیز است. در روش چاپ به صورت دیجیتالی، دستگاه چاپ به صورت مستقیم به کامپیوتر متصل شده و متن مورد نظر را در نهایت چاپ می نماید. یکی از دستگاه های چاپ دیجیتالی بسیار ساده، دستگاه پرینتر می باشد که تقریبا همه ما یکی از آن ها را در خانه داریم و از آن برای چاپ های محدود و در حجم بسیار کم استفاده می کنیم.

دستگاه های چاپ مختلف دارای تکنولوژی های گوناگونی بوده و در اندازه و ابعاد مختلف برای کارایی و کاربردهای خاص تولید می شوند. در ادامه بیشتر با دستگاه های چاپی دیجیتال آشنا خواهیم شد. مجموعه عکسیران نیز از جدیدترین تکنولوژی ها و دستگاه های چاپی دیجیتال بهره گرفته و کلیه خدمات مربوط به چاپ را با بالاترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

ویژگی های چاپ دیجیتال

چاپ به روش دیجیتالی دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی می باشد. از جمله ویژگی های این روش چاپ می توان به سرعت عمل بالای این روش چاپ اشاره کرد. علاوه بر این ذکر این نکته نیز لازم است که بگوییم در چاپ به روش دیجیتال دیگر خبری از زینک نبوده و جوهر یا رنگ به صورت مستقیم روی کاغذ درج می شود. از این روش چاپ می توان برای تیراژ های کم استفاده کرد و از این لحاظ می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد.

اما اگر می خواهید کار چاپ با تیراژ های بالا انجام دهید، توصیه ما به شما این است که از دیگر روش های چاپ مرسوم، مانند روش چاپ افست استفاده نمایید. چرا که در روش دیجیتالی برای چاپ در تیراژ بالا صرفه اقتصادی زیادی وجود نخواهد داشت. از دیگر ویژگی های این روش چاپ می توان به امکان تغییر در طرح اشاره کرد. متاسفانه در روش های غیردیجیتالی این امکان یا وجود ندارد و یا به سختی می توان متن مورد نظر را تغییر داد و همان طرح را چاپ کرد. از آن جایی که سرعت کار در روش دیجیتالی بسیار زیاد است، شما می توانید سفارش های بیشتری را در مدت زمان محدود انجام دهید.

کاربردهای چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال افست گرافیک از آن جایی که از چاپ دیجیتال برای تیراژهای پایین کارایی و صرفه اقتصادی دارد. می توان از این روش برای چاپ نمونه کارها و پروژه های بزرگ استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای چاپ به روش دیجیتال در چاپ کارت های تبریک، کارت ویزیت و هرگونه کارت شخصی می باشد. این در حالی است که شما نمی توانید از چاپ افست برای تولید کارت ویزیت استفاده کنید. در چاپ به روش دیجیتال، یک بار طرح کارت ویزیت انتخاب شده. و چندین بار متن و مشخصات روی آن تغییر می کند. و این موضوع می تواند کاربردهای بسیاری در چاپ های شخصی سازی شده داشته باشد.

یکی دیگر از کاربردهای چاپ دیجیتال در صنعت نساجی و تولید پارچه می باشد. معمولا برای چاپ طرح دلخواه روی پارچه از روش دیجیتالی استفاده می گردد و مقرون به صرفه نیز می باشد. دیگر کاربرد چاپ دیجیتال در طراحی دکوراسیون و صنعت ساختمان است. معمولا چاپ تابلو ها و یا چاپ روی سطوح سخت تری نظیر mdf کار دشواری است. که البته با روش دیجیتالی قابل انجام می باشد. علاوه بر این ها از چاپ دیجیتال برای چاپ عکس ها، تولید انواع کارت های شخصی و شناسایی، تبلیغات و … استفاده می گردد. چاپ لیبل

فواید استفاده از چاپ دیجیتال

استفاده از چاپ دیجیتال افست گرافیک مزایا و فواید بسیار زیادی دارد. یکی از فواید بسیار خوب استفاده از چاپ به روش دیجیتال، کیفیت بالای نتایج و چاپ می باشد. حتی به جرات می توان گفت که کیفیت چاپ به روش دیجیتالی بسیار بهتر از سایر روش ها می باشد. نکته دوم استفاده آسان از این دستگاه است. استفاده از روش های غیر دیجیتالی دردسرهای خاص خود را دارد. و واقعا یک فرد متخصص و حرفه ای باید با آن کار کند. این در حالی است که شما به راحتی می توانید از دستگاه های دیجیتالی استفاده نمایید. و نیازی به آموزش خاصی نخواهید داشت.

اگرچه هزینه چاپ به روش دیجیتالی به نسبت روش افست، گران تر است. اما هزینه های مراحل پیش از چاپ که در روش افست وجود دارد. در روش دیجیتالی وجود نداشته و به طور کلی می تواند در چاپ های با حجم کمتر بسیار موثر ظاهر شده و مقرون به صرفه باشد. هرچند که دستگاه های جدیدی در راه عرضه هستند که قادر به چاپ حجم زیاد نیز می باشند. ولی اکثرا از دستگاه های دیجیتال برای چاپ های نمونه و محدود استفاده می شود. و گذشته از این ها سرعت عمل این دستگاه ها بسیار بالا تر می باشد.

انواع روش های چاپ دیجیتال

برای چاپ به شیوه دیجیتالی، روش های مختلفی وجود دارد. از جمله مهمترین تکنولوژی های چاپ به روش دیجیتال می توان به چاپ جوهر افشان، روش الکتروفتوگرافی شامل دور ورش تونری و دیجیتال مرکبی، چاپ Direct Imaging، روش تصعید رنگ، روش چاپ حرارتی، روش چاپ نوری یا لیزری و مارکرهای لیزری می شود. دکاتار مجموعه روش های حاضر، روش چاپ جوهر افشان متداول ترین و با کیفیت ترین روش چاپ دیجیتال به شمار می آید. چاپ کاتالوگ

این روش چاپ دارای ماشین های چاپ مختلفی بوده که در ابعاد و اشکال مختلف برای کاربردهای مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی دیگر از روش های چاپ به روش دیجیتال که بسیار پرکاربرد می باشد، روش چاپ نوری یا لیزری است. این شیوه چاپ بسیار شبیه به چاپ تصاویر عکاسی می باشد. از دیگر روش های چاپ هم کم و بیش استفاده می شود. و هر یک کاربردهای مخصوص به خود را در صنعت چاپ دارد.

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
شاید دوست داشته باشید
دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *