plat-laminet
اُفست گرافیک نوین

اُفست گرافیک نوین

با نیم قرن تجربه در صنعت چاپ و بسته بندی

ویژگی های پلات خوب

ویژگی های پلات خوب

ویژگی های پلات خوب پیش از پرداختن به این موضوع که در چاپ پلات چه موضوعاتی موجب افزایش کیفیت چاپ میشود لازم است بدانیم. که پلات یکی از دستگاه های چاپ دیجیتال است. که به دلیل اینکه دستگاه های چاپ دیجیتال قابلیت چاپ ت ابعاد محدودی را دارند. کار های با سایز بزرگ پثل پوستر های ۵۰۷۰ یا ۱۰۰ ۷۰ را با این دستگاه چاپ میکنند. این دستگاه که در واقع نوعی پرینتر جوهر افشان است. با پاچش رنگ بر روی جنس چاپی کار چاپ را انجام میدهد.
پس از توضیحات مختصر در مورد پلاتر در این مقاله سعی میکنیم به مشخصات یک چاپ خوب و علت خراب شدن چاپ ها بپردازیم

هد گرفتگی:


همانطور که میدانیم یکی از مشکلات در پرینتر های جوهر افشان هد گرفتگی است که موجب میشود پاش رنگ به طور دقیق و یکنوواخت صورت نگیرد این مشکل مسلما در کیفیت کار چاپی تاثیر گذار است لیکن حتمن قبل از انجام چاپ از باز بود نازل های هد اطمینان بدست بیاورید.

جنس کاغذ:


در نگاه اول کاغذ ها همه دارای شکل و جنس مشابه هستند. ولی واقعیت امر این است که کیفیت کاغذ ها مختلف در چاپ بسیار مهم است. اگر کاغذ چاپی ما دارای کیفیت پایین یا به اصطلاح در چاپ دارای کتینگ کمی باشد. رنگ به خوبی بر روی کار نمینشیند و در رنگ چاپ شده بر روی کاغذ رده هایی که به علت کتینگ کاغذ است به وجود می آید.


جوهر:


از دیگر دلایل کیفیت چاپ نوع و مارک جوهر استفاده شده در دستگا میباشد. که معمولا شرکت فروشنده دستگاه این جوهر را به شما معرفی میکند. مصلم است استفاده از جوهر نامرغوب علاوه بر کیفیت رنگ نامناسب برو روی کار چاپی موجب هد گرفتگی مکرر دستگاه و آسیب به هد های دستگاه میشود.


دلایل نرم افزاری:


اپراتور یا شخصی که کار را بر روی دستگاه میفرستد فردی است. که اگر دارای مهارت بالایی باشد میتواند به طور نسبی خیلی از این مشکلات را با تنظیمات نرم افزاری بر طرف کند. با بالا و پایین کردن سرعت چاپ و همینطور کم و زیاد کردن پس چاپ دستگا میباشد. که معمولا شرکت فروشنده دستگاه این جوهر را به شما معرفی میکند. مصلم است استفاده از جوهر نامرغوب علاوه بر کیفیت رنگ نامناسب برو روی کار چاپی موجب هد گرفتگی مکرر دستگاه و آسیب به هد های دستگاه میشود. دلایل نرم افزاری: اپراتور یا شخصی که کار را بر روی دستگاه میفرستد. فردی است که اگر دارای مهارت بالایی باشد میتواند به طور نسبی خیلی از این مشکلات را با تنظیمات نرم افزاری بر طرف کند. با بالا و پایین کردن سرعت چاپ و همینطور کم و زیاد کردن پس چاپ.

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
شاید دوست داشته باشید
دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *