اهمیت کاتالوگ
اُفست گرافیک نوین

اُفست گرافیک نوین

با نیم قرن تجربه در صنعت چاپ و بسته بندی

از اهمیت کاتالوگ بیشتر بدانید

اهمیت کاتالوگ

اهمیت کاتالوگ، کاتالوگ یک کتابچه و یا راهنمای معرفی کالا، خدمات و امکانات می‌باشد. کاتالوگ تبلیغاتی از طرف تولیدکننده محصول یا ارائه‌دهنده خدمات به مصرف‌کننده یا مشتری ارائه می‌شود.

امروزه یکی از بهترین روش‌های بازاریابی، چاپ کاتالوگ تبلیغاتی است که می‌توانند راجع به محصول و یا خدمات مربوطه اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان قرار دهند.

چاپ این محصول یکی از مهمترین و ضروری‌ترین ابزارهای ایجاد ارتباط بین محصول و خدمات با مصرف‌کننده می‌باشد که لازم است در کیفیت طراحی و همچنین چاپ انجام شده دقت کافی صورت گیرد تا تبلیغات از طریق آن اثرگذار باشد. چاپش آن به دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال (در تیراژ کم) امکان‌پذیر می‌باشد.

نحوه دریافت کاتالوگ‌ها بسیار متفاوت با سایر روش‌های بازاریابی است. و همین امر موجب می‌شود تا افراد به‌صورت کاملا ناخواسته آن‌ها را دریافت کنند. و حتی به خرید محصول بپردازند. کاتالوگ‌ها از طریق بسته‌های پستی و در میان نامه‌های افراد به دست مشتریان می‌رسند. بیرون از فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند و به راحتی قابل دستیابی هستند. دقت کنید که حتی کاتالوگ‌ها نیز باید ظاهری زیبا و چشم‌نواز داشته باشند. تا افراد به آن‌ها جذب شوند و نگاهی به محتویاتش بیندازند.

اهمیت طراحی کاتالوگ به عنوان یک ابزار بازاریابی و تاثیر آن در فروش

با وجود تحولات عظیمی که در دنیای دیجیتال به وجود آمده است. بسیاری از شرکت‌های خارجی همچنان استفاده از کاتالوگ را به عنوان یک سرمایه‌‌گذاری خوب می‌دانند. که در صورت طراحی و چاپ صحیح می‌تواند منجر به جذب مشتری و فروش بالای محصولات یا خدمات آن‌ها گردد. همچنین بسیاری از مشتریان، خواهان آشنایی کامل با محصولات و خدمات شرکت هستند. بنابراین داشتن یک کاتالوگ حاوی اطلاعات همراه با تصاویر جذاب در دستانشان می‌تواند. نوعی از حس تعامل با کالا را برای آن‌ها ایجاد کند. همه برندها و کسب و کارهای تجاری در پایان به دنبال یک هدف هستند و آن هم فروش تا بی‌نهایت است. حال، چالشی که ممکن است میان صدها کاتالوگ موجود در بازار ایجاد شود مبحث جذب مشتری است؛ بدین معنا که یک کاتالوگ باید بلافاصله نوع کسب‌ و کار، مزیت رقابتی محصول و جذابیت کافی جهت مشاهده را به نمایش بگذارد.

از سوی دیگر در شرایط اقتصادی امروز، فرآیند فروش و تامین بودجه کافی جهت بازاریابی و تبلیغات ممکن است مشکلات سختی را ایجاد کنند. بنابراین داشتن یک کاتالوگ مفید و موثر بسیار تاثیرگذار خواهد بود. چرا که یک اهمیت کاتالوگ قوی می‌تواند بدون شک، نام تجاری شما را به مخاطبین مورد نظرتان به‌طور حرفه‌ای معرفی کند. بسیاری معتقدند که کاتالوگ‌ها بخش مهمی از استراتژی چند کاناله برای یک سازمان بوده. و توانایی افزایش فروش تا ۲۹٪ را دارند به طوری که برخی از سازمان‌ها بیان کردند. که به صورت میانگین ۵۹ درصد از فروش خود را مستقیما به کاتالوگ‌ها وابسته می‌دانند.

اگر میخواهید تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش را بهتر ببینید. باید در نحوه طراحی آن و همچنین چاپخانه مورد نظر جهت چاپ کاتالوگ تحقیقات لازم را انجام داده. و در انتخاب های نهایی نهایت دقت را داشته باشید. این مهم ها به این دلیل است که شما نمیتوانید با ارائه یک کاتالوگ غیر حرفه ای و نامنماسب به بازار تاثیر آن را در فروش و بازاریابی دریافت کنید .

مجموعه چاپ افست گرافیک نوین با در دست داشتن تجهیزات و امکانات لازم آماده خدمت رسانی در زمینه چاپ کاتالوگ تبلیغاتی در ابعاد مختلف می‌باشد.

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
شاید دوست داشته باشید
دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *