اُفست گرافیک نوین

اُفست گرافیک نوین

با نیم قرن تجربه در صنعت چاپ و بسته بندی

آشنایی با چاپ و انواع رایج آن در صنعت چاپ

تعاریف اولیه چاپ

صنعت چاپ و چاپ در مفهوم لغوی به معنای انتقال اطلاعات از پیش تعیین شده شامل نوشته،حروف، اعداد، تصاویر و علائم بر روی یک زمینه است. به بیان ساده‌تر، چاپ در اثر فشار یک جسم بر روی سطح دیگر انجام می‌گیرد.

امروزه با رشد محصولات و کالاهای متنوع، نیاز به مستندات چاپی. در عرصه‌های گوناگون همچون تجارت، صنعت و عرصه‌های فرهنگی افزایش یافته. و با وجود تکنولوژی‌های جدید همچنان به عنوان یکی از عناصر مهم در تبادل و انتقال اطلاعات مورد استفاده بسیار قرار می‌گیرند.

مشاوره و طراحی

حال وقتی صحبت از چاپ می‌شود. اولین چیزی که به عنوان یک مستند چاپی به ذهن ما می‌رسد یک کتاب و یا مجله خواهد بود. این در حالی است که امروزه دنیای چاپ و مستندات آن به قدری دستخوش تغییرات بسیار و گستره ای شده است. که از اوراقی چون کتاب و مجله فراتر رفته و به صورت اشکال متعددی مانند کارت ویزیت، کاتالوگ، ست های اداری، بروشور، بسته‌بندی‌های گوناگون شیشه، پارچه، اشیاء پلاستیکی و هزاران مورد دیگر در دسترس همگان قرار می‌گیرند. هر‌کدام از‌ این موارد باتوجه به جنس، شکل، طریقه مصرف، می‌توانند نوعی چاپ خاص و متفاوتی را به خود اختصاص دهند.

پیشرفت صنعت چاپ

علی‌رغم پیشرفت صنعت تبلیغات به صورت مجازی و اینترنتی. همچنان چاپ، جایگاه خود را در این زمینه در میان عموم مخاطبین خود حفظ کرده. و مستندات چاپی متعددی همچون انواع مختلف کارت‌ها، کاتالوگ‌، ست‌های اداری، سربرگ، بروشور، استیکر، لیبل، بنر و … حاکی از این نقش پر رنگ هستند. بنابراین چاپ به عنوان یکی از مهم‌ترین رکن‌های صنعت تبلیغات بوده. و آگاهی از انواع چاپ و شیوه‌های مختلف متناسب با نوع کاربرد آن‌ها می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

از چاپ و عملیات مربوط به آن علاوه بر این‌که به عنوان یک صنعت یاد می‌شود. تحت عنوان نوعی هنر نیز تلقی می‌گردد. بدین ترتیب دقت و کنترل همه مواردی که از طراحی تا چاپ وجود دارد. به عنوان نکات کلیدی است که در رساندن ما به نتیجه ای مطلوب تاثیرگذار است.

مجتمع چاپ و بسته بندی افست گرافیک نوین با نیم قرن تجربه آمادگی قبول سفارشات شما عزیزان را دارد. از این‌رو برای برآورد قیمت می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۹۲۹۰۶۱ تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
شاید دوست داشته باشید
دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *