مجله
اُفست گرافیک نوین

اُفست گرافیک نوین

با نیم قرن تجربه در صنعت چاپ و بسته بندی

برای چاپ مجله به کجا مراجعه کنیم؟

چاپ مجله

چاپ مجله یکی از خدمات مجتمع چاپ افست گرافیک نوین است.

چاپ افست امروزه رایج‌ترین سیستم در عرصه جهانی برای چاپ مجله به‌شمار می‌رود.

برای برآورد هزینه چاپ یک مجله لازم است به موارد زیر توجه شود:

  • نوع کاغذ صفحات داخلی مجله (گرماژ و ابعاد)
  • نوع کاغذ یا مقوای جلد مجله (گرماژ و ابعاد)
  • نوع چاپ صفحات داخلی مجله (تک رنگ – رنگی)
  • نوع چاپ جلد (تک رنگ – رنگی)
  • امور بعد از چاپ جلد مجله (سلفون، UV موضعی، ورنی، برجسته و …)
  • صحافی مجله (صحافی مفتولی / شومیز (چسب گرم)، صحافی فنر)
  • هزینه‌های جانبی مجله (بسته بندی، شیرینک و ….)

استانداردها در نحوه چاپ و چگونگی آن مجله

استانداردهایی که مجله در نحوه چاپ مقاله انتخاب می‌کند منحصر به خود مجله است و ممکن است بسیار متغیر باشد. برخی از مجلات از جمله Nature، Science، PNAS و Physical Review Letters مقالاتی را منتشر می‌کنند که تحولی در رشته‌های مربوطه ایجاد می‌کنند. در بسیاری از رشته‌ها، سلسله مراتبی رسمی یا غیررسمی در روند چاپ مقاله وجود دارد و مجلات معتبر همواره در گزینش مقالات بسیار سخت‌گیر بوده و معمولاً بیشترین ضریب تأثیر را دارند. در برخی کشورها، رده‌بندی مجلات را می‌توان برای تصمیم‌گیری در مورد تأمین اعتبار مورد استفاده قرار داد و حتی ارزیابی محققان نیز بر اساس مقالات منتشرشده در مجلات معتبر انجام می‌گیرد، اما شایان ذکر است این روش چندان مناسب نیست.

 

کپی‌رایت در زمان چاپ مجله (حق چاپ)

در گذشته، نویسنده مقاله باید حق چاپ را به ناشر مجله واگذار می‌کرد. ناشران این امر را به‌ منظور محافظت از حقوق نویسندگان و هماهنگ‌سازی مجوز بازنشر یا سایر کاربردها ضروری می‌دانستند. با این حال، بسیاری از نویسندگان، به‌ ویژه افرادی که در جنبش دسترسی باز فعالیت دارند. از این موضوع ابراز نارضایتی نموده و از قدرت خود برای ایجاد مجوز انتشار استفاده کردند. در این سیستم، ناشر حق ویراستاری، چاپ و توزیع مقاله را دارد، اما سایر حقوق در اختیار نویسندگان مقاله قرار می‌گیرد.

در نحوه چاپ مقاله حتی اگر آنها حق چاپ را در اختیار داشته باشند. بسیاری از مجلات حقوق خاصی را برای نویسندگان خود ارائه می‌دهند. این حقوق معمولاً شامل استفاده مجدد از بخش‌هایی از مقاله در آثار آتی و توزیع تعداد محدودی رونوشت از مقاله است. در قالب چاپ، این رونوشت‌ها را چاپ مجدد می‌نامند اما در قالب الکترونیکی آن‌ها را Postprint می‌گویند. برخی از ناشران از جمله American Physical Society حق انتشار و به‌ روزرسانی مقاله در وب سایت یا سرورهای اینترنتی رایگان را فراهم می‌آورند. آن‌ها همچنین حق استفاده مجدد از اعداد و بازنشر مقاله را تا زمانی اعطا می‌کنند. که هزینه‌ای برای آن دریافت نشده است. ظهور مجلات دسترسی آزاد نظیر Public Library of Science که در آن‌ها حق چاپ در اختیار نویسنده بوده اما باید هزینه‌ای را برای چاپ پرداخت کند. پرداخت هزینه بابت چاپ یکی نگرانی‌ها بابت حق چاپ است. 

آیا شما تا به حال تجربه چاپ مقاله را داشته‌اید؟

به نظر شما مهم‌ترین نکاتی را که باید در نحوه چاپ مقاله مد نظر بگیرید، چه نکاتی است؟

در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد نوشتن و نحوه چاپ مقاله می‌توانید با همکاران و متخصصان ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

مجموعه افست گرافیک نوین با در دست داشتن تجهیزات و امکانات لازم آماده خدمت‌رسانی در زمینه چاپ در ابعاد مختلف است.

تفاوت چاپ دیجیتال با افست

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
شاید دوست داشته باشید
دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *